Om klubben

Losby fotballgolf klubb ble startet vinteren 2014, i samarbeid med Losby Golf. Vi har ca 100 medlemmer, etter kun et par måneder drift.

Bakgrunnen for oppstart av Losby FGK var at initiativtager Arne Inge Olsen inviterte en gjeng eks fotballspillere på tur til VM i fotballgolf i Danmark sommeren 2012. Dette var en sport som falt i smak i vår gruppe, så vi dannet NFGA (Norwegian footgolf association) etter vi kom hjem fra Danmark.

Ambisjoner og visjoner om å bygge baner, etablere spillere og turneringer, medlemmer og klubber begynte å ta form. Igjen var det initiativtager/grunder Arne Inge Olsen, som gjorde en kjempejobb inn mot Losby golf sitt anlegg. Dette resulterte i at vi allerede vinteren 2013 gikk inn en avtale med å bygge bane på Losby.

Mai 2013 sto banen klar for spill. Allerede 8. juni. 2013 lagde vi ett kjempearrangement i Norwegian Open, med både internasjonal og mange norske deltagere. I det hele ble vi 114 deltagere i det først u. off. NM i fotballgolf. (Vinneren var for øvrig en meget god Argentiner ved navn Christian Otero.

Beste norske i turneringen ble Egil "snapper'n" Johansen på en 2. plass. Utover dette fikk vi åpnet banen på Losby, kun for fotballgolf i helger (fre-søn) fra kl. 18.00, til vanlig greenfee spillere.

Første året ble det gått over 1000 betalte runder med fotballgolf på Losby. Fra og med oppstarten i 2014 fikk vi en avtale med Losby Golf, at vi kan booke utgang for fotballgolfere på lik linje med vanlige golfere. Det vil si at man kan ringe og bestille tid når det passer, i tillegg til de mer «låste» tidene vi fikk disponere året før. Det var jo delte meninger og litt spente følelser om hvordan det i utgangspunktet ville bli mottatt av «golferne» på Losby, så at det åpnet for mer fleksible tider tyder på aksept fra golf miljøet.

Vi kan takke Losby Golf og golfklubbens leder Per Kristoffersen for at vi fikk tilgang og ble turt å satset på. Losby fotballgolf klubb vil være en klubb for alle som ønsker å spille fotballgolf. Det skal gå lokale, nasjonale og internasjonale turneringer, være tilgjengelig for privat personer, idrettslag, skoler, næringsliv og andre grupper osv. Utover dette har Losby FGK ambisjoner om å øke medlemstallet, serve medlemmer og arrangere ett større mesterskap hvert andre år.

Velkommen til Losby.

Losbyveien 270